Meer over de chat

De chat wordt op werkdagen tussen 13.00 en 17.00 uur meestal beantwoord door maatschappelijk werkers die deskundig zijn in het verlenen van hulp bij een onbedoelde zwangerschap en bij de verwerking van een abortuservaring. Zij hebben een training gevolgd voor het verlenen van hulp via chat. De maatschappelijk werkers gebruiken hun voornaam in een chatgesprek. ’s Avonds en in het weekend beantwoorden getrainde vrijwilligers de chat.

 

De chatgesprekken zijn eenmalig. Je kunt altijd opnieuw een chatgesprek starten. De kans is dan groot dat je een andere medewerker treft, omdat Siriz meerdere maatschappelijk werkers en vrijwilligers in dienst heeft.

 

Tijdens openingstijden is één medewerker beschikbaar voor chatgesprekken. Is hij of zij in gesprek, dan word je in de wachtrij gezet. Je ontvangt dan een melding. Je kunt zelf beslissen of je wilt wachten of dat je het op een later tijdstip opnieuw probeert. Je kunt Siriz alle vragen stellen die te maken hebben met een onbedoelde zwangerschap of het verwerken van een abortus. Siriz wil je graag helpen, maar je blijft wel zelf verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt en de acties die je onderneemt. Lees hierover meer in onze visie en missie.

 

In geval van ernstig onveilige situaties, zullen we je vragen je anonimiteit op te geven. Dit heeft als reden dat we je dan beter kunnen helpen. Jij besluit zelf of je daaraan tegemoet wil komen.