Vrijwilliger telefonische hulpverlener

Vrijwillige telefonische hulpverleners ondersteunen de telefonische hulpverlening van Siriz. Onze hulplijn is dagelijks tussen 9 en 23 uur bereikbaar. Een vrijwillige telefonische hulpverlener geeft hulp aan mensen die naar de hulplijn van Siriz bellen. In deze vrijwilligersfunctie werk je vanuit huis.

 

Als telefonische hulpverlener

  • heb je twee tot drie keer per maand een telefoondienst;
  • rapporteer je aan het hoofdkantoor in Amersfoort;
  • onderhoud je contact met de vrijwilligerscoördinator van de afdeling hulpverlening;
  • onderhoud je voor roosterzaken contact met de secretaresse van de afdeling;
  • ben je aanwezig bij terugkomdagen voor vrijwilligers en bij intervisiemomenten.


Profiel:

  • je bent minimaal 21 jaar;
  • je kunt zelfstandig werken en bent gemotiveerd;
  • je hebt een achtergrond in hulpverlening;
  • je bent in staat te reflecteren op je eigen handelen en bent bereid te leren;
  • je hebt respect voor en kunt omgaan met andere meningen;
  • je kunt structureren, toont initiatief, hebt relativeringsvermogen en bent ondernemend;
  • je hebt aantoonbare affiniteit met hulpverlening/gezondheidszorg.

 

Siriz biedt:

  • uitdagende en zinvolle werkzaamheden;
  • een cursus telefonische hulpverlening;
  • persoonlijke coaching;
  • jaarlijkse ontmoetingsmomenten;
  • WA-verzekering tijdens werkzaamheden voor Siriz;
  • reiskosten voor het intakegesprek worden vergoed.


Beschikbaarheid

Om aan de slag te gaan als vrijwilliger hulpverlening volg je twee verplichte trainingsdagen waarin je wordt opgeleid om hulp te verlenen via chat en telefoon. De eerstvolgende trainingsdagen vinden plaats op:

  • 19 mei 2017 – basistraining hulpverlening en telefonische hulpverlening
  • 20 mei 2017 – chattraining

 

Interesse?

Aanmelden voor deze functie kan via onderstaand formulier. Neem voor nadere informatie contact op met Erlinde Smit, adviseur personeel & organisatie, tel. 033 460 50 70 of solliciteren@siriz.nl.