Disclaimer WhatsApp

Siriz wil zo goed mogelijk bereikbaar zijn voor iedereen die geconfronteerd wordt met een onbedoelde zwangerschap. Daarom kun je via WhatsApp contact opnemen met Siriz. Onze maatschappelijk werkers beantwoorden op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur jouw WhatsAppberichtjes. Zij zijn deskundig in het verlenen van hulp bij een onbedoelde zwangerschap en bij de verwerking van een abortuservaring.

 

Privacyverklaring WhatsApp

Uiteraard gaat Siriz uiterst vertrouwelijk om met de informatie die je met ons deelt, maar omdat WhatsApp een externe partij is, kan Siriz de veiligheid op het gebied van privacy van WhatsApp niet garanderen. We raden je daarom ook aan om de servicevoorwaarden, het privacy beleid en het IP-beleid van WhatsApp te lezen. Doordat je akkoord bent gegaan met deze voorwaarden, gaan we ervan uit dat jij op de hoogte bent van de mate van veiligheid van het gebruik van WhatsApp. Je draagt zelf verantwoordelijkheid voor de veiligheid van het versturen van WhatsApp berichten naar Siriz. Wanneer jij je aanmeldt voor verdere hulpverlening van Siriz door een maatschappelijk werker wordt het privacyreglement van toepassing. Daarin bieden wij uiteraard veiligheid op het gebied van privacy.
Jouw WhatsAppberichten worden daarom ook geen onderdeel van een dossier. De bewaartermijn voor WhatsApp gesprekken is vier weken. Gesprekken ouder dan vier weken zullen worden verwijderd.

 

Welke type vragen is geschikt voor WhatsApp?

WhatsApp is geschikt voor het stellen van algemene, korte vragen. WhatsApp leidt naar verdere hulpverlening of wij verwijzen door naar andere instanties of organisaties. Er worden via WhatsApp geen uitvoerige hulpverleningsgesprekken gevoerd. We raden je aan om geen medische gegevens of andere privacygevoelige informatie uit te wisselen via WhatsApp. Mochten WhatsAppgesprekken te lang worden dan zullen onze maatschappelijk werkers je vragen om op een andere manier contact op te nemen, zodat ze je uitgebreider te woord kunnen staan en je zo beter van dienst  kunnen zijn.

 

Hulp van Siriz

Onze maatschappelijk werkers  doen er alles aan om je zo goed mogelijk te helpen.

We proberen ervoor te zorgen dat de algemene informatie en adviezen die we geven, kloppen. Toch kunnen wij niet altijd voor 100% garanderen dat de inhoud van de informatie volledig en juist is.

Wij zijn verantwoordelijk voor het op een juiste manier beantwoorden van je vragen. Jij blijft zelf verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt en de acties die je onderneemt.

Als we verwijzen naar informatie of websites van andere partijen, dan zijn wij niet verantwoordelijk voor de door deze partijen geboden informatie, producten of diensten.

Ons principe is dat we iedereen die een gesprek met ons start via WhatsApp te woord staan. Echter behouden we ons het recht om iemand te weigeren. We zullen de reden daarvan altijd met de betreffende hulpvrager bespreken, ook al zijn we dat niet verplicht.

 

Reactietermijn

Onze maatschappelijk werkers beantwoorden WhatsAppberichtberichtjes zo snel mogelijk. Onze reactietijd tijdens werkdagen is maximaal een uur. Op een vraag die je stelt in het weekend kun je maandagochtend reactie verwachten. Natuurlijk kun je ons in het weekend ook gratis bellen tussen 9.00 en 23.00 uur op 0800 440 00 03 of ons een e-mail sturen.